همه ما که به نوعی با دنیای فناوری مرتبط هستیم، احتمالاً متوجه تغییراتی در صنعت شده ایم. اوج این رویدادها سال 2023 است. رویدادهایی که می توانند دنیای فناوری اطلاعات را تحت الشعاع قرار دهند. ما باید بپذیریم که گوگل و امثال آن قطعا در خط مقدم این تحولات خواهند بود و نه پشت سر آنها. این پیشرفت‌های عظیم، دنیای جستجو را نیز تحت تأثیر قرار داده است، که رویکردی مسئولانه برای راحتی بازدیدکنندگان اتخاذ کرده است، و منطقی است که برخی از مشکلات در این زمینه برطرف شود. شایعات این رویداد در Google I/O 2023 منتشر شد و همه ما با آن آشنا شدیم. در این کنفرانس، این غول موتور جستجو، Search Labs را در مرورگر خود معرفی کرد. اکنون باید منتظر اخبار بیشتری از این تحولات باشیم و 100 درصد برای این مبارزه آماده باشیم. در این مقاله درباره این اکتشافات و آزمایشگاه های جستجو با شما صحبت خواهیم کرد. وبلاگ را دنبال کنید.

جستجو در شرکت ها

در ابتدای این مقاله توضیح مختصری در مورد آینده تحقیقات دادیم، شاید متوجه شده باشید که شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت و OpenAI سعی کرده اند تا با آینده ای که در انتظار دنیای فناوری است همراهی کنند. از این رو موتور جستجوی گوگل نیز تلاش کرد تا با فناوری مایکروسافت پیشرفت کند و پس از افزودن هوش مصنوعی GPT-4 به مایکروسافت، گوگل مدل زبان هوش مصنوعی را با نام PaLM 2 معرفی کرد.

گوگل قبلاً ویژگی های آزمایشی به نام آزمایشگاه های جستجو را پیاده سازی کرده است. ویژگی Search Labs در حال حاضر برای کاربران انگلیسی زبان و ایالات متحده در دسترس است، اما باید بدانید که یادگیری آن اجتناب ناپذیر است و ما فکر نمی کنیم که هیچ شرکتی از آن عقب نشینی کند. همانطور که گفته شد، این قابلیت در حال حاضر برای برخی از کاربران با استفاده از گوگل کروم در نسخه های دسکتاپ، اندروید و iOS در دسترس است. اما لازم به ذکر است که گوگل قول پشتیبانی از زبان های مختلف مانند فارسی را داده است و انتظار داریم این قابلیت با زبان فارسی نیز ارائه شود.

حتی آزمایشگاه ها را برای یافتن محصولات جستجو کنید

این ابتکار هوش مصنوعی گوگل می تواند به کاربران کمک کند تا خرید کنند و به سوالات پیچیده تری پاسخ دهند. به عنوان مثال شما به دنبال خرید یک گوشی موبایل میان رده با قیمتی مقرون به صرفه هستید و می توانید از این سازنده سوال کنید. به راحتی نزدیکترین فروشگاه، راحت ترین، قیمت های به روز، آخرین بررسی ها و نکات را به شما نشان می دهد.

نکته مهم در سئو

همچنین لازم به ذکر است که گوگل و تمامی موتورهای جستجو همچنان برای نمایش اطلاعات مورد نظر شما به منبع نیاز دارند. خود گوگل اشاره کرد که همچنان ترافیک ارزشمندی را به تمام وب سایت هایی که به خوبی کار می کنند ارسال می کند و قادر به ذخیره اطلاعات وب سایت و نمایش آن به کاربران در صورت نیاز نیست. همانطور که انتظار می رود، ما به این مورد اطمینان کامل داریم. هوش مصنوعی می تواند ابزاری باشد که برخی از کارهای روزمره را ساده کرده و خود را برای نتایج بهتر با مخاطبان زیاد آماده می کند. باز هم، هدف قدیمی گوگل بهبود کیفیت نتایج جستجوی خود است.
مطالعه از منبع: https://blogten.ir/search-labs-google/